Mindfulness

ljusoblommaDet här är en kurs som vänder sig till dig som vill göra hållbara livsstilsförändringar för att må bättre. Det kan handla om alltifrån att stressa mindre, sova bättre, gå ned i vikt, komma igång med träningen eller hantera svårigheter bättre.

Under kursen gör vi övningar som ökar insikten om oss själva; om våra tankar, känslor, beteenden och reaktionsmönster.

Mindfulness träningen ger ett andrum för att reflektera över dina val och dina reaktioner som gör det möjligt att ändra invanda mönster och ta bättre beslut. Som tur är så är hjärnan är plastisk och går att lära om!

Genom daglig träning lär vi oss att vara närvarande i nuet och lyssna på kroppens signaler. Du får verktyg för att reducera stress och träna upp förmågan att förstå hur dina tankar, känslor och din kropp hänger ihop och påverkar dig.

Under kursen får du boken Mindfulness i vardagen, skriven av Ola Schenström, som innehåller övningar som du kan fortsätta din träning med på egen hand efter kursens slut. Vi träffas vid 5 tillfällen där vi blandar teori med övningar och erfarenhetsutbyte. Övriga dagar tränar du på egen hand 2*10 minuter per dag med hjälp av guidade övningar.

Du kan antingen anmäla dig eller ställa frågor via formuläret nedan. Om du vill veta mer eller undrar över något så är du välkommen att ringa mig på 070-441Blommor 02 85.

Jag håller även företagsanpassade kurser där vi arbetar mer konkret utifrån hur det ser ut på din arbetsplats. Läs mer: Mindfulness för ledare.

Mindfulness
Dag Tid Plats Pris
Onsdagar
5 veckor, start 6/3
17:30-19:00 Luntmakargatan 52
Rådmansgatan/Odenplan
1495:-

Anmälan till kursen i Mindfulness

Namn *

Telefon *

Epost *

Ev. meddelande

MindfulnesscenterAnna-Carin Thomason ingår i Nätverket av mindfulnessinstruktörer i Mindfulnesscenter AB och är utbildad av Dr Ola Schenström. Ola är läkare sedan 35 år och specialist i allmänmedicin och en av Sveriges ledande experter på mindfulness. Han är utbildad i USA av bland andra professor emeritus Jon Kabat-Zinn som också skrivit förordet till Olas bok Mindfulness i vardagen.